Nepodceňujte zdravé stravovací návyky

Snídaně

Snídaně je nejdůležitější jídlo dne, a to nejen pro děti. U dospělých to platí stejně. Měli byste proto dbát na to, aby vaše první jídlo obsahovalo potraviny bohaté na polysacharidy (cukry, které se uvolňují postupně), protože udržují hladinu cukru v normě a Vy tak nebudete mít hlad. Dále byste měli zařadit každé ráno bílkoviny a nenasycené tuky. Vhodné je sníst kousek ovoce nebo zeleniny. Je dobré mít na paměti, že celý metabolismus nastartujete ráno! I když to zní paradoxně, tak čím vydatnější (ale zdravá) snídaně, tím lepší a rychlejší hubnutí po celý den!

Přesnídávka

Během dopoledne byste měli sníst nějaké ovoce. Jednak jsou v něm obsaženy cukry, které Vám dodají energii, jednak obsahuje vitamíny a osvěží vás.

Oběd

K obědu můžete sníst prakticky cokoliv, ale měli byste zachovávat pestrý jídelníček. Nevyhýbejte se ničemu, protože každý druh jídla je důležitý! Dávejte přednost libovému masu. Zařazujte pravidelně brambory a rýži. Pokud budete mít jídlo bohatší na tuky, tak vynechte moučník. (cukry se metabolizují přednostně a tuk obsažený v jídle by se nestihl vstřebat a uložil by se do zásob).

Svačina

Nejvíce kalorií byste měli sníst asi do 15 hodin. Po té je vhodné jíst jen lehčí jídla. Na co opravdu POZOR – po 15 hodině již nejezte ovoce, ale pouze zeleninu! Vhodná odpolední svačina je např. jogurt, kousek tmavého pečiva, salát, kousek šunky apod.

Večeře I.

Večeře by neměla chybět. Je jen potřeba si dát pozor, co sníte. Není vhodné jíst těstoviny nebo palačinky s marmeládou, nýbrž jakékoliv lehčí, přírodně upravené maso, např. rybu nebo kuře, a jako přílohu třeba rýži.

Večeře II.

Často se říká, že nesmíte jíst po páté hodině. CHYBA! Poslední jídlo byste měli sníst asi dvě hodiny před tím, než jdete spát, tzn., že pokud chodíte spát v jednu v noci, v deset si klidně nějaký salát sníst můžete.


 

Až budete mít metabolismus nastartovaný tak, že bude tělo zvyklé na pravidelný přísun živin během dne, tak nepřiberete ani když výjimečně sníte o půlnoci tabulku čokolády :) Je to opravdu tak. Jen je důležité to své tělo naučit :)

TIP: Pro začátek není špatné si některé body napsat a přidat na ledničku, nebo na nástěnku, někam, kde to budete mít na očích. Pomůže vám to, abyste si tyto zásady rychleji vštípili :)