Související: Spalování  Strava

Co nám přináší fenomén hubnutí? Podívejme se na definici z Wikipedie:

Snižování tělesné hmotnosti, lidově hubnutí je stav/proces, ve kterém přirozená energetická rezerva savce (např. člověka), která je uložena v tukové tkáni, klesá (pokud klesá pod určitou úroveň, může poškodit zdraví); stav, kdy příjem energie nepokrývá energetickou potřebu organizmu. U obézních hubnutí naopak zdraví prospívá. Musí však být prováděno postupně, nejlépe pod dohledem odborníka. Cílem hubnutí je snížit množství tukové tkáně, nikoli ztráta tkáně svalové.

Zázračná dieta neexistuje

Zdraví není jen nepřítomnost nemoci, ale celostní přístup k člověku, kam patří výživa, kondice, psychika a celkový životní styl. Co nás čeká na cestě za svou ideální váhou?

  • 1
    První krok – najít svou optimální váhu, která je nejlepší pro naše tělo i duši. Je důležité se ve zvolené váze cítit dobře jak po fyzické stránce, tak i po psychické.
  • 2
    Druhý krok – vybrat si svou cestu k dosažení cíle. Pro každého z nás je vhodná jiná cesta. Někdo potřebuje zhubnout rychle i za cenu použití drastických metod (přísná dieta, dril v posilovně), jiný zase potřebuje pomalý proces se vším, co s tím souvisí (zlepšování výživové hodnoty stravy a pomalé snižování hmotnosti přijímané potravy).
  • 3
    Třetí krok – nastavit si svůj optimální životní styl. Dosažením optimální váhy nekončí všechny předchozí úpravy životního stylu. Je potřeba pokračovat a najít svůj každodenní rytmus a přístup, který nám vyhovuje. Důležitý je začátek dne. Co první uvidí náš žaludek? Krásnou vodu s citronem (pomůže snížit naše překyselení) či hrnek černého čaje s 3 kostkami cukru?

Související: Spalování  Strava