Hubnutí - strava

Při hubnutí je důležité pravidelně jíst, a to v menších dávkách. Naučte se proto poskládat si jídelníček tak, abyste přes den neměli vůbec hlad. Jak toho docílit? Třeba tím, že svůj den začnete snídaní.

Dopoledne si dejte ještě jeden nebo dva kousky čerstvého ovoce.

K obědu je ideální netučné maso, zbytek talíře doplňte zeleninou, přidejte jen trochu přílohy.

Myslete na malou odpolední svačinu, stačí mrkev s kouskem sýra nebo jogurt. Večeře by měla být lehká, z větší části by ji měla tvořit zelenina a bílkoviny (maso, sýr), doprovázené jen menším množstvím tuku.

Jídlo vybírejte pečlivě

Vybírejte si jídla s nízkým glykemickým indexem, tedy taková, která vám příliš nerozhoupou hladinu cukru v krvi.

Nevyhládne vám po nich tak rychle a nebudete se brzy po jídle cítit podráždění. Mezi "příznivá" jídla patří například brokolice, paprika, houby, zelí, bílý jogurt.

Budete-li mít chuť na sladké, dobře vám poslouží kvalitní hořká čokoláda, která obsahuje minimálně 70 procent kakaa.

Na co si dát pozor

Nehladovte. Odborníci na správnou výživu varují před dietou hladověním. Ta naopak může vést k tomu, že si vypěstujete jojo efekt, kdy se vám shozená kila brzy vrátí a k nim ještě nějaká další přibudou.

Opravdu byste měli omezit jedině sladkosti, uzeniny a tvrdý alkohol. Víno, a to zejména suché, si klidně dopřejte, ale v přiměřeném množství.